Tarjouspyyntö:
Hankinnan perustiedot:
- Hankinnan kohde:
- Hankinnan tunniste:
- Hankinnan status:
- Hankintayksikkö:
- Tarjousten jättämisaika:
- Tarjouspyyntö:
- Liitteet:
- Lääkäripalvelun hankinta ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen yksiköihin.
- 2/2021
- Tarjouspyynnön voimassaoloaika on päättynyt, eikä siihen voida enää jättää tarjouksia.
- JIK-peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä
- Tarjoukset jätettävä 07.06.2021 klo 15:00 mennessä
- Tarjouspyynto_Laakaripalvelun_hankinta_ikaantyneiden_tehostetun_palveluasumisen_yksikoihin_.pdf
- Liite 1 JIK ky palvelunkuvaus lääkäripalvelu.pdf
- Liite 2 Hankintasopimusluonnos lääkäripalvelu.pdf
- Liite 3_Henkilotietojen käsittely lääkäripalvelu.pdf
- Liite 4 Palvelun piirissä olevat hoivakodit 4_2021.pdf
- Korjausilmoituksen muutokset 170521.pdf
- Kysymykset ja vastaukset 270521.pdf
Kysymykset ja vastaukset:
Lisätietokysymykset on esitettävä viimeistään: 25.05.2021 klo 15:00
PALVELUKUVAUS
1. Palvelukuvauksessa linjataan lääkärille kokonaisvastuun otto potilaiden kokonaistilanteesta, palvelua tarjotaan kuitenkin vain klo 8-16 välisenä aikana arkisin. Miten vastuu voi kattaa akuutit tilanteet virka-ajan ulkopuolella ilman takapäivystystä ja palvelukuvauksessa kuvattua etäpalvelua tarjottaessa (lähikierto, vko-etäkierto ja 1h konsultointiaika)?
2. kohta 1 palvelun sisältö: päivittäinen tunti konsultoinnille. Tähän tarvitaan tarkennus, tarkoitetaanko 1h/pv kaikkien lääkärin vastuuyksiköiden soittelumahdollisuudelle vai 1h/yksikkö/päivä lääkäriltä. Lisäksi pyydetään määrittelemään etäkierron ja tämän päivittäisen tuntikonsultaation sisältöero?
3. potilastietojärjestelmä EP-Potti: Yksityinen palveluntuottaja ei toistaiseksi ole päässyt missään EP-Pottiin kiinni. Oletteko tästä ptj-käytöstä aivan varmoja ja mikä on varasuunnitelma, ellei palveluntuottajan ole mahdollista kirjautua ja käyttää EP-Pottia? Edelleen huomautetaan, että ellei palveluntuottajan lääkäri pääse kirjaamaan tilaajan potilastietojärjestelmään, ei lääkäri tällöin voi myöskään vastata kirjausten oikeallisuudesta.
4. potilastietojärjestelmä/ostoyksiköt: Lainsäädännön mukaan potilastiedot on kirjattava potilastietojärjestelmään logitietojen tallentumisen vuoksi (jäljitettävyys, todennettavuus etc). Aluehallintoviraston linjauksen mukaan potilastietojen lähettely suojatulla sähköpostilla on kielletty. Tarvitaan tarkennusta koska näkemyksen mukaan vaatimus toimittajan EP-Potin käytöstä sekä potilastietojen minkäänlainen lähettely ovat mahdottomia toteuttaa.
5. potilastietojärjestelmä/kirjaukset: Tarvitaan määritelmään ”kirjattava viiveettä” tarkennus. Kaiketi kyse lain mukaisesta viiveettä toimimisesta (esim sanelut 5pv)?
6. laboratorio- ja diagnostiikka: nyt vaatimus laitteistoista JIKin omiin ja ostoyksiköihin on keskenään ristiriidassa (eri listaukset). Ehdotuksena, että molemmissa olisi CRP-, ja INR-laitteet sekä verensokerimittari
7. laboratoriotutkimusten huomiointi: varotoimenpiteenä poikkeavat laboratoriotulokset on lääkärin lisäksi mentävä tiedoksi myös potilaan asumisyksikön hoitohenkilökunnalle siten, että ne aina huomioidaan. Näin mm. lääkärin loma, tilapäinen poissaolo tms. hetkessä poikkeavaan laboratoriotulokseen joku reagoi.
8. oheistoiminta/omaisten illat: Kannattaako kirjata varaus toteuttaa tarvittaessa etänä (covid)? Kokemuksemme mukaan 1-2kk aloituksesta on aikainen, käykö 3-4kk kuluessa?
9. analyysit: Vaaditut analyysit ovat palveluntuottajalle mahdottomia toteuttaa. Tieto ongelmista ja potilassiirroista on tilaajan järjestelmissä, johon toimittajalla ei ole pääsyä. Potilas- ja kolmannen osapuolen kyselyihin ei saada vastauksia. Pyydetään tarkentamaan.
TARJOUSPYYNTÖ
1. Kohta 4, ehdottomat vaatimukset: käykö todentaa kohdat 1-7 ja 9-15 sekä pyydetyistä liitteistä kohdat 1-3 Vastuu Groupin Luotettava Kumppani – sekä Valviran vakioraportilla?
2. kohta 5, alakohta 2, hankintaa koskevat vaatimukset: Linjataan vastuulääkärin tekevän yhteydenpitoa, lääkäreiden järjestelyitä ja aikataulutuksia. Voiko tämän hallinnollisen työn tehdä sopimuksessa linjattava palvelutuotannosta vastaava ihminen ja/tai erillinen resurssitiimi?
3. kohta 5, alakohta 7, puhelinnumero: pyydetään täsmentämään mitä puhelinnumeroa tarkoitetaan puhuttaessa etälääkäripalvelun puhelinnumerosta, koska esim takapäivystyspalvelua ei ole?
Jätetty: 21.05.2021 » Vastattu: 27.05.2021
Kysymykset ja vastaukset:
PALVELUKUVAUS
1. Palvelukuvauksessa linjataan lääkärille kokonaisvastuun otto potilaiden kokonaistilanteesta, palvelua tarjotaan kuitenkin vain klo 8-16 välisenä aikana arkisin. Miten vastuu voi kattaa akuutit tilanteet virka-ajan ulkopuolella ilman takapäivystystä ja palvelukuvauksessa kuvattua etäpalvelua tarjottaessa (lähikierto, vko-etäkierto ja 1h konsultointiaika)?
Kokonaisvastuulla tarkoitetaan vastuuta siinä laajuudessa, kuin se on virka-ajan puitteissa mahdollista. Virka-ajan ulkopuolella tapahtuvien akuuttitilanteiden hoitaminen ei kuulu sopimuksen piiriin, mutta virka-aikaisessa toiminnassa edellytetään ammattitaitoista ja ennaltaehkäisevää toimintaa.
2. kohta 1 palvelun sisältö: päivittäinen tunti konsultoinnille. Tähän tarvitaan tarkennus, tarkoitetaanko 1h/pv kaikkien lääkärin vastuuyksiköiden soittelumahdollisuudelle vai 1h/yksikkö/päivä lääkäriltä. Lisäksi pyydetään määrittelemään etäkierron ja tämän päivittäisen tuntikonsultaation sisältöero?
Yksi konsultaatiotunti päivässä on tarkoitettu yhteiseksi sopimuksen piirissä oleville yksiköille. Etäkierto käsittää ei-akuutit asiat ja tuntikonsultaatio voi käsittää asioita, mitkä eivät voi odottaa seuraavaa etäkiertoa yksikön henkilökunnan arvioimana.
3. potilastietojärjestelmä EP-Potti: Yksityinen palveluntuottaja ei toistaiseksi ole päässyt missään EP-Pottiin kiinni. Oletteko tästä ptj-käytöstä aivan varmoja ja mikä on varasuunnitelma, ellei palveluntuottajan ole mahdollista kirjautua ja käyttää EP-Pottia? Edelleen huomautetaan, että ellei palveluntuottajan lääkäri pääse kirjaamaan tilaajan potilastietojärjestelmään, ei lääkäri tällöin voi myöskään vastata kirjausten oikeallisuudesta.
Ostopalveluyksiköiden henkilökunta ei tällä hetkellä pääse tilaajan potilastieto-järjestelmään. Lääkäripalvelua tuottavan yrityksen lääkäri kirjaa tilaajan potilastietojärjestelmään.
4. potilastietojärjestelmä/ostoyksiköt: Lainsäädännön mukaan potilastiedot on kirjattava potilastietojärjestelmään logitietojen tallentumisen vuoksi (jäljitettävyys, todennettavuus etc). Aluehallintoviraston linjauksen mukaan potilastietojen lähettely suojatulla sähköpostilla on kielletty. Tarvitaan tarkennusta koska näkemyksen mukaan vaatimus toimittajan EP-Potin käytöstä sekä potilastietojen minkäänlainen lähettely ovat mahdottomia toteuttaa.
Aluehallintovirastolta on asia varmistettu (26.5.21): potilastiedot on mahdollista lähettää suojatulla sähköpostilla. Kirjaamiseen liittyvät menettelyt saattavat muuttua sopimuskaudella viranomaisten linjauksien johdosta.
5. potilastietojärjestelmä/kirjaukset: Tarvitaan määritelmään ”kirjattava viiveettä” tarkennus. Kaiketi kyse lain mukaisesta viiveettä toimimisesta (esim sanelut 5pv)?
Lain mukainen menettely.
6. laboratorio- ja diagnostiikka: nyt vaatimus laitteistoista JIKin omiin ja ostoyksiköihin on keskenään ristiriidassa (eri listaukset). Ehdotuksena, että molemmissa olisi CRP-, ja INR-laitteet sekä verensokerimittari
Laitteet palvelukuvauksen mukaisesti.
7. laboratoriotutkimusten huomiointi: varotoimenpiteenä poikkeavat laboratoriotulokset on lääkärin lisäksi mentävä tiedoksi myös potilaan asumisyksikön hoitohenkilökunnalle siten, että ne aina huomioidaan. Näin mm. lääkärin loma, tilapäinen poissaolo tms. hetkessä poikkeavaan laboratoriotulokseen joku reagoi.
Ostopalveluyksiköiden henkilökunta kysyy tulokset terveyskeskuksesta tällä hetkellä. Omissa yksiköissä henkilökunta näkee tulokset tilaajan potilastietojärjestelmästä.
8. oheistoiminta/omaisten illat: Kannattaako kirjata varaus toteuttaa tarvittaessa etänä (covid)? Kokemuksemme mukaan 1-2kk aloituksesta on aikainen, käykö 3-4kk kuluessa?
Tämän kohdan (kohdassa 6) muutamme seuraavaksi:
”Palveluntuottaja järjestää ilman erillistä korvausta omaisten illat 1-3 kk toiminnan aloittamisen jälkeen, tarvittaessa myöhemminkin palvelun aikana ja tuottaa riittävän informaation yhteistyötahoille. Tilaisuudet on järjestettävä paikan päällä, ottaen huomioon tartuntatautitilanne ja maakunnalliset kokoontumisrajoitukset.”
9. analyysit: Vaaditut analyysit ovat palveluntuottajalle mahdottomia toteuttaa. Tieto ongelmista ja potilassiirroista on tilaajan järjestelmissä, johon toimittajalla ei ole pääsyä. Potilas- ja kolmannen osapuolen kyselyihin ei saada vastauksia. Pyydetään tarkentamaan.
Palvelukuvauksen kyseistä kohtaa (kohdassa 6) muutetaan siten, että seuraavat kohdat jäävät jäljelle ja kaksi kohtaa (ensimmäinen ja viimeinen) poistetaan.
Palveluntuottaja sitoutuu
tuottamaan palvelun vaikuttavuuden mittaamiseksi yhteisesti sovittavat analyysit vähintään kerran vuodessa:
- Asiakkaan (potilaan) kokemaa laatua seurataan haastatteluilla, asiakas-tyytyväisyyskyselyillä ja asiakaspalautteilla.
- Tilaajan henkilökunnan kokemaa laatua seurataan haastatteluilla, asiakas-tyytyväisyyskyselyillä ja palautteilla.
TARJOUSPYYNTÖ
1. Kohta 4, ehdottomat vaatimukset: käykö todentaa kohdat 1-7 ja 9-15 sekä pyydetyistä liitteistä kohdat 1-3 Vastuu Groupin Luotettava Kumppani – sekä Valviran vakioraportilla?
Kyllä voi, mikäli kysytyt tiedot niistä selviävät.
2. kohta 5, alakohta 2, hankintaa koskevat vaatimukset: Linjataan vastuulääkärin tekevän yhteydenpitoa, lääkäreiden järjestelyitä ja aikataulutuksia. Voiko tämän hallinnollisen työn tehdä sopimuksessa linjattava palvelutuotannosta vastaava ihminen ja/tai erillinen resurssitiimi?
Muutetaan/lisätään tarjouspyynnön kohtaan 5.2:
Palveluntuottaja nimeää vastuulääkärin, joka pitää yhteyttä tilaajaan, sopii aikatauluista ja järjestää lääkärit sopimuksen piirissä oleviin yksiköihin. Hallinnollisiin tehtäviä hoitamaan voidaan nimetä myös joku muu yhteyshenkilöksi kuin vastuulääkäri.
3. kohta 5, alakohta 7, puhelinnumero: pyydetään täsmentämään mitä puhelinnumeroa tarkoitetaan puhuttaessa etälääkäripalvelun puhelinnumerosta, koska esim takapäivystyspalvelua ei ole?
Puhelinnumero päivittäistä tuntikonsultaatiota varten.
1. Mitä potilastietojärjestelmiä alueen tehostetun palveluasumisen yksiköissä on käytössä?
2. Kuka on tuottanut lääkäripalvelua aikaisemmin tilaajan tehostetun palveluasumisen yksiköihin ?
3. Palvelukuvauksessa mainitaan, että palveluntuottaja huolehtii myös potilaiden akuutit asiat ? Voidaanko akuutit asiat hoitaa 1h puhelintunnin aikana. Tähän pyydämme tarkennusta ?
Jätetty: 24.05.2021 » Vastattu: 27.05.2021
1. Mitä potilastietojärjestelmiä alueen tehostetun palveluasumisen yksiköissä on käytössä?
Palvelussa lääkäri käyttää tilaajan potilastietojärjestelmää, TietoEvryn Lifecare (EP-Potti).
2. Kuka on tuottanut lääkäripalvelua aikaisemmin tilaajan tehostetun palveluasumisen yksiköihin ?
JIK ky:n omiin yksiköihin Pihlajalinna Terveys Oy ja ostopalveluyksiköihin Terveystalo Oy - julkiset palvelut Oy.
3. Palvelukuvauksessa mainitaan, että palveluntuottaja huolehtii myös potilaiden akuutit asiat? Voidaanko akuutit asiat hoitaa 1h puhelintunnin aikana. Tähän pyydämme tarkennusta?
Akuutit asiat hoidetaan siinä laajuudessa, kun ne ilmenevät virka-ajalla. Yhden puhelintunnin aikana hoidetaan ne asiat, mitkä eivät voi odottaa seuraavaa etäkiertoa henkilökunnan arvioimana.
1. Kuka on aikaisempi palvelun tuottaja ja millä hinnalla per asukas/kk/€ on palvelua tuotettu JIK-kuntayhtymälle? Jos yksityiset ja kilpailutuksen alla olevat kunnan omat hoivakodit on hoidettu aikaisemmin erikseen, niin mikä on ollut hinta per asukas julkisissa ja yksityisissä hoivakodeissa asukas/kk/€?
Jätetty: 24.05.2021 » Vastattu: 27.05.2021
1. Kuka on aikaisempi palvelun tuottaja ja millä hinnalla per asukas/kk/€ on palvelua tuotettu JIK-kuntayhtymälle? Jos yksityiset ja kilpailutuksen alla olevat kunnan omat hoivakodit on hoidettu aikaisemmin erikseen, niin mikä on ollut hinta per asukas julkisissa ja yksityisissä hoivakodeissa asukas/kk/€?
JIK ky:n omiin yksiköihin Pihlajalinna Terveys Oy, 103 €/kk/asiakas, tällä hetkellä 24 h palvelu ja ostopalveluyksiköihin Terveystalo Oy - julkiset palvelut Oy 65 €/kk/asiakas, virka-aikainen.
2. Vastaako JIK kaikkien hoivakotien osalta IRN jne. vieritutkimuslaitteistojen käyttö-, ja hankintakustannuksista, vaikka laitteiden hankinta ja toimittaminen yksityisiin hoivakoteihin on laitettu palveluntarjoajan tehtäviin?
3. Onko ajateltu niin, että hoivakoteja koskeva konsultointisoittoaika 1h per päivä, voidaan jakaa tässä kilpailutuksessa olevien hoivakotien kesken?
4. Kuinka suurelle osalle hoivakotien asukkaista on tehty alkutarkastus viimeisen puolen vuoden sisällä ja onko aikaisemman alkutarkastuksen tiedot saatavilla, jotta ”turhaa” tarkistamista ei suoriteta?
5. Edellyttääkö kilpailuttaja, että alkutarkastukset tehdään joka tapauksessa, vaikka ne olisi tehty viimeisen puolen vuoden sisällä palvelutuotannon aloittamisesta?
6. Onko joku erityinen syy minkä vuoksi yksityisen hoivakodin työntekijät/työntekijä ei pääse lukemaan kunnallista Lifecare järjestelmää? Tietojen luku yksityisestä hoivayksiköstä mahdollistamalla vapautetaan niin lääkärin, kuin hoitajien resurssia ja potilaanhoidosta saataisiin potilasturvallisempaa, sekä laadukkaampaa.
7. Voidaanko sopimukseen nimetä palvelua antavan lääkärin tiedot ja kokemus vasta sopimuksentekovaiheessa? Toiminta käynnistyy oletettavasti vasta syyskuussa, mutta jotta lääkärin saa sitoutettua tekemään palvelua tulee olla voimassa oleva hankintapäätös, jotta työtä voi tarjota lääkärille.
Jätetty: 24.05.2021 » Vastattu: 27.05.2021
2. Vastaako JIK kaikkien hoivakotien osalta IRN jne. vieritutkimuslaitteistojen käyttö-, ja hankintakustannuksista, vaikka laitteiden hankinta ja toimittaminen yksityisiin hoivakoteihin on laitettu palveluntarjoajan tehtäviin?
JIK ky:n omissa yksiköissä on JIK ky:n hankkimat ja ylläpitämät laitteet nyt ja jatkossakin pidetään laitteet tilaajan omina. Ostopalveluyksiköihin tuleva palveluntuottaja hankkii palvelukuvauksen mukaisesti laitteet ja ylläpitää ne.
3. Onko ajateltu niin, että hoivakoteja koskeva konsultointisoittoaika 1h per päivä, voidaan jakaa tässä kilpailutuksessa olevien hoivakotien kesken?
Kyllä.
4. Kuinka suurelle osalle hoivakotien asukkaista on tehty alkutarkastus viimeisen puolen vuoden sisällä ja onko aikaisemman alkutarkastuksen tiedot saatavilla, jotta ”turhaa” tarkistamista ei suoriteta?
Palvelukuvauksen mukaan palvelun käynnistyessä ensimmäinen tarkastus tulee kaikille asukkaille tehdä ennen vuoden 2021 loppua.
5. Edellyttääkö kilpailuttaja, että alkutarkastukset tehdään joka tapauksessa, vaikka ne olisi tehty viimeisen puolen vuoden sisällä palvelutuotannon aloittamisesta?
Palvelukuvauksen mukaan palvelun käynnistyessä ensimmäinen tarkastus tulee kaikille asukkaille tehdä ennen vuoden 2021 loppua.
6. Onko joku erityinen syy minkä vuoksi yksityisen hoivakodin työntekijät/työntekijä ei pääse lukemaan kunnallista Lifecare järjestelmää? Tietojen luku yksityisestä hoivayksiköstä mahdollistamalla vapautetaan niin lääkärin, kuin hoitajien resurssia ja potilaanhoidosta saataisiin potilasturvallisempaa, sekä laadukkaampaa.
Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin linjaus tällä hetkellä on se, ettei Lifecare-käyttöoikeuksia ole annettu yksityisiin asumispalveluyksiköihin.
7. Voidaanko sopimukseen nimetä palvelua antavan lääkärin tiedot ja kokemus vasta sopimuksentekovaiheessa? Toiminta käynnistyy oletettavasti vasta syyskuussa, mutta jotta lääkärin saa sitoutettua tekemään palvelua tulee olla voimassa oleva hankintapäätös, jotta työtä voi tarjota lääkärille.
Kyllä, mutta lääkärin tulee täyttää palvelukuvauksen vaatimukset.
Mitä tarkoittaa ”17. Tarjoajalla on esittää vähintään kolme referenssiä kolmelta viimeiseltä vuodelta vastaavasta palvelusta. ”
Riittääkö, että tarjoaja on viimeisten vuosien aikana tuottanut lääkärinvuokrauspalvelua perusterveydenhuollossa kolmella eri referenssillä vai vaaditaanko toimintaa esim kolmesta eri hoivakodista?
Vaatiiko tilaaja Valviralta ”12. Tarjoajalla on yksityisestä terveydenhuollosta annetun lain mukainen lupa pyydetyn palvelun tuottamiseen.” Tyypillisesti tämänkaltaisessa toiminnassa on kyse alv0% henkilöstövuokrauksesta mihin ei tarvita yksityisen sote-huollon toimintaa sillä kyse ei ole yksityisten palveluiden tuottamisesta
Riittääkö päivittäisiin puhelinkonsultaatioihin että lääkäri on tavoitettavissa kaikille hoivakodeilleen (esim yksi lääkäri voi olla vastuussa 3 hoivakodista) ennalta sovittuna 1 tunnin mittaisena hetkenä eli esim klo 09-10 joka päivä
Jätetty: 24.05.2021 » Vastattu: 27.05.2021
Mitä tarkoittaa ”17. Tarjoajalla on esittää vähintään kolme referenssiä kolmelta viimeiseltä vuodelta vastaavasta palvelusta. ”
Riittääkö, että tarjoaja on viimeisten vuosien aikana tuottanut lääkärinvuokrauspalvelua perusterveydenhuollossa kolmella eri referenssillä vai vaaditaanko toimintaa esim kolmesta eri hoivakodista?
Ei riitä, oltava vastaavasta palvelusta. Uusi aloittava yritys antaa selvityksen, josta käy ilmi palveluntuottajan kyky tuottaa hankinnan kohteen mukainen palvelu.
Vaatiiko tilaaja Valviralta ”12. Tarjoajalla on yksityisestä terveydenhuollosta annetun lain mukainen lupa pyydetyn palvelun tuottamiseen.” Tyypillisesti tämänkaltaisessa toiminnassa on kyse alv0% henkilöstövuokrauksesta mihin ei tarvita yksityisen sote-huollon toimintaa sillä kyse ei ole yksityisten palveluiden tuottamisesta.
Kyllä vaatii.
Riittääkö päivittäisiin puhelinkonsultaatioihin että lääkäri on tavoitettavissa kaikille hoivakodeilleen (esim yksi lääkäri voi olla vastuussa 3 hoivakodista) ennalta sovittuna 1 tunnin mittaisena hetkenä eli esim klo 09-10 joka päivä
Kyllä.
1. Ostopalveluyksiköiden hoitohenkilökunta ei tällä hetkellä pääse tilaajan käyttämään potilastietojärjestelmään. Onko ostopalveluyksiköihin mahdollisesti tulossa lukuoikeuksia potilastietojärjestelmään esimerkiksi yksittäisille vastaaville sairaanhoitajille tai onko tähän järjestettävissä muita ratkaisuja (esimerkiksi Navitas)?
2. Palvelukuvauksessa on määritelty, että ”Palveluntuottajan tulee järjestää yksiköiden henkilökunnalle mahdollisuus konsultoida lääkäriä arkipäivinä yhden tunnin ajan. Ajankohta sovitaan kiinteäksi.” Tarkoitetaanhan tällä sitä, että yhden tunnin kiinteä konsultaatioaika on kaikille yksiköille sama?
3. Tarkoitetaanhan palvelukuvauksessa, että lääkäri hoitaa lääkärin fyysistä läsnäoloa vaativat asiat ennalta sovittuina lähikiertopäivinä?
4. Palvelukuvauksessa on määritelty, että ”Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan palvelun vaikuttavuuden mittaamiseksi yhteisesti sovittavat analyysit vähintään kerran vuodessa”. Onko mahdollista, että vaikuttavuuden analyysin sisältö sovitaan yhteisesti siten, että tiedot ovat realistisesti kerättävissä ja esitettävissä? Esimerkiksi palvelukuvauksessa esitetty ” Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen yksikön asiakkaan hoidetut ongelmat niin, että asiakasta ei ole siirretty muualle” voidaan tulkita niin, että raportoitavan tiedon määrä on todella suuri (kaikki, mikä ei ole edellyttänyt potilaan siirtämistä muualle).
Jätetty: 25.05.2021 » Vastattu: 28.05.2021
1. Ostopalveluyksiköiden hoitohenkilökunta ei tällä hetkellä pääse tilaajan käyttämään potilastietojärjestelmään. Onko ostopalveluyksiköihin mahdollisesti tulossa lukuoikeuksia potilastietojärjestelmään esimerkiksi yksittäisille vastaaville sairaanhoitajille tai onko tähän järjestettävissä muita ratkaisuja (esimerkiksi Navitas)?
Kirjaamiseen liittyvät menettelyt saattavat muuttua sopimuskaudella viranomaisten linjauksien johdosta.
2. Palvelukuvauksessa on määritelty, että ”Palveluntuottajan tulee järjestää yksiköiden henkilökunnalle mahdollisuus konsultoida lääkäriä arkipäivinä yhden tunnin ajan. Ajankohta sovitaan kiinteäksi.” Tarkoitetaanhan tällä sitä, että yhden tunnin kiinteä konsultaatioaika on kaikille yksiköille sama?
Kyllä.
3. Tarkoitetaanhan palvelukuvauksessa, että lääkäri hoitaa lääkärin fyysistä läsnäoloa vaativat asiat ennalta sovittuina lähikiertopäivinä?
Kyllä.
4. Palvelukuvauksessa on määritelty, että ”Palveluntuottaja sitoutuu tuottamaan palvelun vaikuttavuuden mittaamiseksi yhteisesti sovittavat analyysit vähintään kerran vuodessa”. Onko mahdollista, että vaikuttavuuden analyysin sisältö sovitaan yhteisesti siten, että tiedot ovat realistisesti kerättävissä ja esitettävissä? Esimerkiksi palvelukuvauksessa esitetty ” Ikääntyneiden tehostetun palveluasumisen yksikön asiakkaan hoidetut ongelmat niin, että asiakasta ei ole siirretty muualle” voidaan tulkita niin, että raportoitavan tiedon määrä on todella suuri (kaikki, mikä ei ole edellyttänyt potilaan siirtämistä muualle).
Palvelukuvauksen kyseistä kohtaa (kohdassa 6) muutetaan siten, että seuraavat kohdat jäävät jäljelle ja kaksi kohtaa (ensimmäinen ja viimeinen) poistetaan.
Palveluntuottaja sitoutuu
tuottamaan palvelun vaikuttavuuden mittaamiseksi yhteisesti sovittavat analyysit vähintään kerran vuodessa:
- Asiakkaan (potilaan) kokemaa laatua seurataan haastatteluilla, asiakas-tyytyväisyyskyselyillä ja asiakaspalautteilla.
- Tilaajan henkilökunnan kokemaa laatua seurataan haastatteluilla, asiakas-tyytyväisyyskyselyillä ja palautteilla.
KYSYMYKSET JA VASTAUKSET MYÖS LIITTEELÄ, MIKÄ LÖYTYY SIVUN YLÄOSASTA NIMELLÄ " Kysymykset ja vastaukset 270521".
Tarjouspyynnön lisätietokysymysten jättämisaika on päättynyt, eikä siihen voida enää jättää kysymyksiä.
